OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY KRAJOWEJ (OWS) HYDROLINE Spółka z o.o.
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży [OWS] dotyczą
sprzedaży dokonywanej przez HYDROLINE Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Kawalerzystów 17/12, 53-004 we Wrocławiu, działającą na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru
Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001098460. NIP 8992990121
REGON: 528295995
2. Sprzedaż towarów z oferty HYDROLINE odbywa się na warunkach określonych w
niniejszych OWS, które są wiążące w każdym zakresie nieobjętym postanowieniami
odrębnie zawartej umowy lub indywidualnie złożonej oferty sprzedaży. Obowiązują
one także wtedy, gdy nie są przywoływane przy każdorazowej transakcji
handlowej. Wszelkie odstępstwa od postanowień zawartych w OWS wymagają formy
pisemnej i nie powodują wyłączenia obowiązywania pozostałych warunków OWS.
3. Tekst aktualnych OWS dostępny jest na stronie internetowej www.hydroline.pl.
4. Warunki handlowe podane przez klienta, jeśli są odmienne od ujętych w
niniejszych OWS, nie są dla HYDROLINE wiążące, chyba że zostaną one pisemnie
zaakceptowane przez HYDROLINE.
5. Wszelkie warunki zakupowe klienta zawarte w jego Ogólnych Warunkach Zakupu
lub innych regulacjach obowiązujących w organizacji klienta, nie są wiążące dla
HYDROLINE, chyba że zostały one pisemnie zaakceptowane dla danej, konkretnej
transakcji. Jednorazowa akceptacja przez HYDROLINE takich warunków nie oznacza
ich automatycznej akceptacji dla wszystkich transakcji z danym klientem.
6. Niniejsze OWS są kompletnym i jedynym dokumentem regulującym warunki
dokonywania sprzedaży przez HYDROLINE w zakresie nieobjętym uregulowaniami
odrębnie zawartych umów lub ofert złożonych przez HYDROLINE. Wszelkie inne
warunki, w jakikolwiek sposób sprzeczne z niniejszymi OWS [klauzule z
zamówienia, ogólne warunki zakupów obowiązujące u klienta itp.] lub odnoszące
się do niniejszych OWS, czy zmieniające interpretację niniejszych OWS nie są
dla HYDROLINE wiążące, a w ich miejsce znajdują zastosowanie stosowne zapisy
niniejszych OWS.
§ 2
OFERTY, ZAMÓWIENIA, ZAWARCIE UMOWY
1. Sprzedaż towarów przez HYDROLINE następuje każdorazowo na
podstawie zamówienia klienta przesłanego do HYDROLINE w formie pisemnej, drogą
elektroniczną. Z chwilą złożenia przez klienta zamówienia i potwierdzenia go (w
formie pisemnej, drogą elektroniczną ) przez HYDROLINE do realizacji następuje
zawarcie umowy sprzedaży. Potwierdzenie zamówienia jest równoznaczne z
przyjęciem go do realizacji.
2. HYDROLINE zastrzega sobie prawo do modyfikacji warunków realizacji
otrzymanego zamówienia – w takim przypadku do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi
z chwilą otrzymania od klienta akceptacji zmodyfikowanych warunków.
3. Jeżeli zamówienie jest składane na podstawie złożonej przez HYDROLINE
oferty, ale zawiera warunki dodatkowe lub zmienione, to HYDROLINE może:
a/ przyjąć zamówienie do realizacji w całości lub części zmodyfikowanych
warunków,
b/ odmówić przyjęcia zamówienia do realizacji – w takim przypadku zmodyfikowane
zamówienie będzie traktowane jako nowe zapytanie ofertowe.
4. Zamówienie niekompletne w zakresie warunków handlowych oraz uzgodnień
technicznych podlega dalszym uzgodnieniom i potwierdzeniom, aż do stanu
zaakceptowanego przez obie strony. Termin realizacji zamówienia jest liczony od
daty zakończenia wszystkich uzgodnień.
5. Zamówienie złożone przez pracownika klienta lub też inną osobę występującą w
imieniu klienta jest równoznaczne z prawnym upoważnieniem takiej osoby przez
klienta do złożenia takowego zamówienia i tym samym do zawarcia w jego imieniu
umowy sprzedaży.
6. Każdy klient ma prawo do złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży na
warunkach innych niż OWS. W takim przypadku HYDROLINE może:
a/ zawrzeć ramową umowę o współpracy
b/ zawrzeć kontraktową umowę sprzedaży
c/ potwierdzić zamówienie na warunkach innych niż OWS.
7. Złożenie przez klienta zamówienia bez odniesienia się do OWS oznacza, że
klient zapoznał się z OWS i akceptuje je bez zastrzeżeń. Późniejsza zmiana
warunków realizacji zamówienia nie jest możliwa.
8. Przy zamówieniach z natychmiastowym odbiorem towaru, wystawiona przez HYDROLINE
faktura VAT stanowi potwierdzenie zamówienia i dowód zawarcia umowy sprzedaży.
9. Każda modyfikacja złożonego i przyjętego do realizacji zamówienia jest
możliwa tylko za pisemną zgodą i na warunkach zaakceptowanych przez HYDROLINE.
Każdorazowo zmodyfikowane zamówienie podlega przyjęciu i potwierdzeniu na
zasadach właściwych dla nowego zamówienia.
10. Anulowanie zamówienia i odstąpienie klienta od umowy sprzedaży jest możliwe
tylko za pisemną zgodą i na warunkach zaakceptowanych przez HYDROLINE.
11. Wszelkie postanowienia dotyczące kar umownych przysługujących klientowi od HYDROLINE,
(określone w zamówieniu, ogólnych warunkach zakupów przyjętych u klienta lub
innym dokumencie klienta) nie są wiążące dla HYDROLINE.
§ 3
DOSTAWA TOWARÓW
1. Dostawa towarów następuje w
terminie określonym w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji, na
warunkach każdorazowo uzgodnionych wg Incoterms 2010.
2. Termin dostawy uznaje się za dotrzymany, jeśli towar został przygotowany do
załadunku lub dostarczony do klienta (zgodnie w ustalonymi warunkami dostawy) w
okresie +/- 4 dni robocze względem potwierdzonego terminu realizacji
zamówienia.
3. Dopuszczalne są wcześniejsze
lub częściowe dostawy. Klient jest zobowiązany do odbioru całości zamówionego
towaru w ustalonym terminie.
4. Przypadki siły wyższej, w szczególności niemożliwe do przewidzenia
wszelkiego rodzaju wydarzenia typu strajki, kataklizmy, wojny i wszelkie inne,
które mogą utrudniać lub uniemożliwiać regularne zaopatrzenie, proces produkcji
lub dostawę towaru, uprawniają HYDROLINE do przedłużenia terminu realizacji
zamówienia o czas odpowiadający okresowi występowania siły wyższej.
5. Ryzyko transportowe utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na klienta z
chwilą wydania towaru przedstawicielowi klienta, jego przewoźnikowi lub
spedytorowi. W przypadku dostawy wyrobów transportem zlecanym przez HYDROLINE
ryzyko ich utraty lub uszkodzenia w czasie transportu przechodzi na HYDROLINE.
6. Przyjmując dostawę klient jest zobowiązany zapewnić personel oraz środki
techniczne umożliwiające bezpieczny rozładunek oraz obecność osób upoważnionych
do dokonania odbioru dostawy.
7. Klient jest zobowiązany dokonać oględzin ilościowych i jakościowych towarów
oraz opakowań w chwili odbioru, potwierdzając podpisem na dokumencie wydania/dostawy
HYDROLINE/producenta lub dokumencie transportowym zgodność przedmiotu odbioru
ze specyfikacją zawartą w dokumencie wydania/dostawy HYDROLINE/producenta lub
dokumencie transportowym. Potwierdzenie to oznacza, że towar został dostarczony
kompletny co do ilości i rodzaju zgodnie z dokumentem wydania i bez uszkodzeń
transportowych. Potwierdzenie to w żaden sposób nie pozbawia klienta możliwości
zgłaszania roszczeń z tytułu gwarancji jakości.
8. Reklamacje ilościowe lub jakościowe dostawy towaru nie uprawniają klienta do
wstrzymania płatności lub dokonywania potrąceń z należności.
9. Zwłoka w odbiorze towaru upoważnia HYDROLINE do wystawienia faktury
sprzedaży i pozostawienia nieodebranego towaru w depozycie.
10. Zwrot odebranego towaru jest możliwy tylko za pisemną zgodą i na warunkach
określonych przez HYDROLINE. Warunkiem koniecznym jest aby towar był nowy, nie
był używany, ani montowany, miał powszechnie zbywalny charakter (towary na
indywidualne zamówienie nie podlegają zwrotom), a klient jest zobowiązany do
pokrycia wszelkich kosztów związanych z ponownym wprowadzenia towaru do obrotu.
11. Do każdej partii towarów HYDROLINE dostarcza standardową dokumentację
techniczną i kontroli jakości producenta. Jakiekolwiek żądania dostarczenia
dokumentacji lub atestów w zakresie wykraczającym poza standardy producenta,
jeżeli nie były uzgodnione przed dostawą, są wyłączone.
§ 4
WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Ceny sprzedaży towarów oraz warunki płatności są
każdorazowo określane przez HYDROLINE w składanych ofertach, potwierdzeniach
zamówień lub w zawieranych umowach sprzedaży. Ceny te zostają powiększone o
należny podatek VAT.
2. Ceny sprzedaży towarów są standardowo podawane w EUR, ale mogą być także podawane
w PLN. Rozliczenie sprzedaży następuje we wskazanej w ofercie walucie lub w
przypadku sprzedaży w innej walucie niż w ofercie – po średnim kursie NBP z
dnia poprzedzającego dzień wystawienia faktury VAT.
3. Jeżeli nie uzgodniono inaczej, dla zamówień o wartości powyżej 1 000
EUR ceny sprzedaży towarów są ustalane na bazie DAP adres Klienta. Dla zamówień
o wartości poniżej 1 000 EUR ceny są ustalane indywidulnie.
4. Ceny sprzedaży towarów nie obejmują ceny opakowań.
5. Termin płatności wskazany na fakturze jest liczony od daty wystawienia
faktury. Za moment dokonania zapłaty uważa się moment uznania rachunku
bankowego HYDROLINE. Faktury wystawione przez HYDROLINE są płatne w pełnej
wysokości, jakiekolwiek potrącenia kwot do zapłaty są niedopuszczalne i nie
będą akceptowane.
6. Za opóźnienie w zapłacie przez klienta, HYDROLINE nalicza odsetki w
wysokości odsetek ustawowych za opóźnienia w transakcjach handlowych.
7. W razie opóźnienia się klienta z zapłatą całości lub części jego zobowiązań,
HYDROLINE ma prawo wstrzymać lub odstąpić od realizacji pozostałych
niezrealizowanych zamówień klienta, do czasu pełnego uregulowania przez niego
zaległych zobowiązań.
8. HYDROLINE ma prawo do zmiany warunków płatności dla klientów, którzy w dniu
wydania towaru stracili płynność finansową, nie dysponują aktywami
zabezpieczającymi płatność, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe odmawiają
dla nich ubezpieczenia należności lub wywiadownie gospodarcze i rejestry
dłużników ujawniają fakt nieterminowego regulowania przez nich swoich
zobowiązań.
9. W przypadku zaistnienia w trakcie realizacji zamówienia lub umowy
okoliczności niezależnych od HYDROLINE, a powodujących nagłą zmianę czynników
cenotwórczych z kalkulacji, to HYDROLINE ma prawo do odpowiedniego podwyższenia
ceny sprzedaży towaru.
Podwyższenie ceny sprzedaży towaru będzie nie wyższe niż faktyczny wzrost
składników ceny. Do takich składników można zaliczyć m.in.: podwyżkę cen
materiałów, zmiany ceł i opłat celnych, wzrosty kursów walut obcych wobec PLN.
§ 5
PRAWO WŁASNOŚCI
1. Wszystkie dostarczone przez HYDROLINE towary, zgodnie z
art. 589 Kodeksu Cywilnego, są jego własnością aż do czasu całkowitej zapłaty
za nie przez klienta.
2. W przypadku braku zapłaty i konieczności odzyskania swojej własności przez HYDROLINE
, klient ponosi wszystkie związane z tym koszty.
3. W przypadku użycia przez klienta towarów dostarczonych przez HYDROLINE: ich
zainstalowania, prefabrykacji, użycia jako elementu instalacji lub konstrukcji,
jak również innego przetworzenia, HYDROLINE staje się współwłaścicielem całego
powstałego w ten sposób obiektu. Wyłącza się stosowanie art.193 § 2 Kodeksu
Cywilnego.
4. Zastrzeżenie prawa własności oraz związane z tym uprawnienia HYDROLINE do
żądania wydania towarów lub obiektów, nie wyłączają prawa do dochodzenia przez HYDROLINE
roszczeń z tytułu poniesionych strat i utraconych korzyści.
§ 6
GWARANCJA I REKLAMACJE
1. HYDROLINE udziela gwarancji jakości zapewniając poprawne
funkcjonowanie oferowanych towarów. Okres obowiązywania gwarancji jest zgodny z
okresem oferowanym przez wytwórcę/dostawcę towaru z oferty HYDROLINE i biegnie
od daty dostarczenia towaru.
2. Gwarantem dla towarów dostarczanych przez HYDROLINE jest każdorazowo ich
wytwórca. Okresy i warunki udzielania gwarancji jakości właściwe dla każdego z
nich są udostępniane klientom na ich życzenie i stanowią podstawę rozpatrywania
reklamacji przez producenta.
3. Gwarancja jakości towarów jest ważna pod warunkiem ich montażu i
eksploatacji zgodnie z instrukcją użytkownika i eksploatacji oraz warunkami
technicznymi i parametrami określonymi w kartach katalogowych i dokumentacji
DTR.
4. O wadach ukrytych towaru Klient zobowiązany jest poinformować HYDROLINE
niezwłocznie po ich stwierdzeniu w terminie do 5 dni od daty zaistnienia
zdarzenia. Po tym terminie Klient traci swoje uprawnienia z tytułu gwarancji
jakości.
5. Reklamacje ilościowe i uszkodzenia transportowe Klient jest zobowiązany
zgłaszać natychmiast przy dostawie i odnotowywać ten fakt na liście przewozowym
lub innym dokumencie dostawy. Reklamacje tego typu, zgłoszone już po przyjęciu
dostawy nie będą uwzględniane.
6. Zgłoszenie reklamacji dla swojej ważności wymaga formy pisemnej.
7. HYDROLINE zapewnia usunięcie przez producenta wad fizycznych dostarczonych
towarów lub dostarczenia towaru wolnego od wad w terminach technicznie
uzasadnionych.
8. HYDROLINE nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe wskutek
nieprawidłowego lub niedbałego użytkowania towaru, w szczególności
nieprawidłowego zainstalowania, nieprawidłowej eksploatacji, normalnego zużycia
lub w skutek ingerencji w towar dokonanej przez klienta lub osoby trzecie.
9. HYDROLINE nie odpowiada za niepoprawne działanie towarów, będące wynikiem
błędnego doboru dokonanego przez klienta. Każdorazowo skorzystanie z oferty HYDROLINE
oznacza, że klient przyjął ofertę, jako w pełni odpowiadającą jego technicznym
i funkcjonalnym wymaganiom.
10. Klient traci uprawnienia z tytułu gwarancji z przypadku dokonania naprawy,
dekompletacji towaru i każdej innej ingerencji zmieniającej parametry
funkcjonalne i użytkowe, jeśli są dokonane bez pisemnej zgody HYDROLINE.
11. W związku z udzieloną przez producenta gwarancją jakości, stosownie do art.
558 Kodeksu Cywilnego, wyłącza się prawo do korzystania przez klienta z
uprawnień z tytułu rękojmi.
12. Odpowiedzialność odszkodowawcza HYDROLINE jest ograniczona do
udokumentowanej szkody rzeczywistej powstałej wyłącznie w wyniku winy umyślnej HYDROLINE,
z całkowitym wyłączeniem jakichkolwiek szkód pośrednich (np. utraconych
korzyści) i jest ograniczona do kwoty 10% wartości netto reklamowanej pozycji
towaru.
13. HYDROLINE ma prawo wstrzymać się z realizacją zobowiązań gwarancyjnych do
czasu uregulowania przez klienta wszelkich zaległych zobowiązań.
§ 7
SIŁA WYŻSZA
HYDROLINE nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie, częściowe wykonanie lub nienależyte wykonanie dostawy/umowy, jeżeli wynika to z faktu zaistnienia siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się każde zdarzenie losowe będące poza kontrolą HYDROLINE oraz każdą okoliczność lub zdarzenie mające źródło lub przebieg niezależny do HYDROLINE i na które HYDROLINE nie ma bezpośredniego wpływu, bez względu na stopień ich prawdopodobieństwa i na to czy były one do przewidzenia w chwili przyjęcia zamówienia do realizacji lub w dniu podpisania umowy.
§ 8
ZASTRZEŻENIA PRAWNE
1. Znaki towarowe, katalogi oraz dokumentacja techniczna
będące własnością HYDROLINE mogą być wykorzystywane przez klienta do celów
realizacji zamówienia/umowy. Każde inne wykorzystanie wymaga pisemnej zgody HYDROLINE.
2. Dane techniczne oraz parametry użytkowe towarów zawarte w katalogach,
rysunkach, cennikach i innej dokumentacji udostępnianej przez HYDROLINE mają
charakter poglądowy i informacyjny. Charakter gwarantowany posiadają dane
każdorazowo potwierdzone w składanych przez HYDROLINE ofertach sprzedaży.
3. Wszelkie dane techniczne i handlowe, w szczególności ceny sprzedaży towarów,
udostępniane klientowi przez HYDROLINE w składanych ofertach są poufne i nie
mogą być udostępniane w żadnej formie, ani w całości, ani częściowo żadnym
podmiotom trzecim.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wyłączenie, unieważnienie lub stanie się nieskutecznym
któregokolwiek z postanowień niniejszych OWS nie czyni nieważnym, czy
nieskutecznym pozostałych postanowień OWS.
2. W przypadku wyłączenia, unieważnienia lub nieskuteczności jakiegoś
postanowienia niniejszych OWS, to w jego miejsce znajduje zastosowanie inna
dozwolona prawem klauzula odzwierciedlająca pierwotny ekonomiczny i finansowy
zamiar oraz cel ustanowienia tego postanowienia, z zastrzeżeniem postanowień
art. 58 § 3 Kodeksu cywilnego.
3. Każda umowa, transakcja handlowa i każda inna czynność prawna pomiędzy HYDROLINE
a klientem podlega prawu polskiemu.
4. Wszelkie spory wynikające z OWS, umów sprzedaży towarów lub realizacji
zamówień klienta podlegają rozstrzygnięciu przez sąd właściwy miejscowo dla HYDROLINE.
5. Niniejsze OWS mogą być aktualizowane. Aktualnie obowiązująca wersja OWS jest
zawsze opublikowana na www.hydroline.pl.